Одним із першочергових завдань Регіональної програми розвитку психологічної служби системи освіти Полтавського району до 2012 року є підвищення рівня науково-методичної компетентності фахівців психологічної служби.
Цим і визначаються напрямки роботи фахівців психологічної служби: розробка, узагальнення та поширення програм, технологій та методик щодо формування навичок самостійного життя, профілактичної роботи з учнями з девіантною поведінкою, психологічного супроводу допрофільного та профільного навчання, виявлення та розвитку обдарованих дітей, забезпечення психологічного супроводу випускників загальноосвітніх навчальних закладів під час незалежного зовнішнього оцінювання; підвищення соціально-психологічної компетентності всіх учасників навчально-виховного процесу, моніторинг та оцінка ефективності соціально-психологічного супроводу в закладах освіти.
Досвід роботи працівників психологічної служби, враховуючи його специфіку, може бути представлений у вигляді соціально-психологічного проекту як інноваційної технології супроводу навчально-виховного процесу; корекційно-розвивальної, просвітницької, навчальної, тренінгової програми; програми соціально-психологічного або соціологічного дослідження та аналітичного звіту за його результатами; методичної розробки окремого заходу: виховної години, лекції, круглого столу, КВК, брейн-рингу; методичних рекомендацій учасникам навчально-виховного процесу щодо роботи з певною його категорією або за певним напрямком; публікації у фаховому виданні.
Для проведення експертизи психологічного та соціологічного інструментарію (корекційних, розвивальних, тренінгових, просвітницьких та навчальних програм) необхідно:
1. Подати заяву на проведення експертизи («Експертиза психологічного та соціального інструментарію в системі освіти Полтавської області. Методичний посібник./ Автор-укладач Я.В. Сухенко. За ред. В.Ф. Моргуна.- Полтава: ПОІППО, 2007.-128С.», додаток1, форма ІІІ);
2. Надати два екземпляра програми з титульною сторінкою оформленою згідно вимог («Експертиза психологічного та соціологічного інструментарію в системі освіти Полтавської області. Методичний посібник./ Автор-укладач Я.В. Сухенко. За ред. В.Ф. Моргуна.- Полтава: ПОІППО, 2007.-128С.», додаток1, форма ІV);
3. Протягом двох тижнів експертна комісія формує експертний висновок та обраховує коефіцієнт відповідності за шкалою якісної оцінки;
4. На основі експертного висновку подані матеріали допускаються до використання на рівні району;
5. Один екземпляр затвердженої програми та експертний висновок залишається у керівника психологічної служби, а другий разом з копією експертного висновку та обрахунком коефіцієнту повертається практичному психологу чи соціальному педагогу;
6.
Заяви приймаються до 21 листопада 2011 року та 19
березня 2012 року.
Процедура проведення соціологічного дослідження
які протягом 2010 року пройшли експертизу та затверджені до використання в закладах освіти на районному рівні
(згідно з Положеннямпро експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах
Міністерства освіти і науки України,
наказ МОН
України від 20.04 2001 р. № 330)
1.П.І.П. автора програми, посада, повна назва навчального закладу
Зразок: Москаленко Тетяна Валеріївна, практичний психолог Комсомольської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням математики.
2.Опис програми
Зразок для описування неопублікованих програм[1]:
· Зразок бібліографічного опису для опублікованих програм:
Розвиток толерантності у підлітків [Текст] :
программа тренінгу
/ Т. В. Москаленко. – Комсомольськ, 2008. – 34 с.
3. Анотація до програми (тип, цільова група, мета, короткий зміст програми та її об’єм)
Зразок: «Тренінгова програма для підлітків має на меті розвиток навичок толерантного ставлення до інших. Виховувати – це не тільки прищеплювати культурні навички. Якою буде сучасна молодь – толерантною чи готовою агрессивно відреагувати у конфлікті, поважаючою культурно-національні традиції чи позбавленою любові? Як допомогти сучасним підліткам набути реального позитивного досвіду у складному процесі соціалізації?
Знайти відповіді на ціпитання допоможе дана програма, що включає: пояснювальну записку, розробки 5 тренінгових занять, методичні рекомендації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку толерантності у підлітків.
Програма може бути використана практичними психологами та
соціальними педагогами.»
4. Відомості про експертів, рецензентів програми (П.І.П., посада, місце роботи), дата проведення експертної оцінки.
[1]Неопубліковані документи – це документи, що не пройшли процес офіційної реєстрації і є неопублікованими навіть у тому випадку, коли вони тиражуються в значній кількості примірників. Вони, як правило, не розраховані на широке розповсюдження, створені в ході діяльності організацій, окремих осіб і відображають результати їхньої роботи. Неопубліковані документи лишаються в рукописному вигляді, або тиражуються за допомогою копіювальної техніки, або друкуються на принтері [Упровадження в практику роботи бібліотек освітянської галузі ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання» та ДСТУ ГОСТ 7.80: 2007 «Бібліографічний запис. Заголовок. Загальні вимоги та правила складання» : Практичний посібник [Текст] // Шкільна бібліотека. – 2010. – № 15-16. – С. 79].